Quattro vraagt goed de doelstellingen uit die we op het oog hebben en komt binnen deze kaders met creatieve oplossingen.
“Dit project bracht alles samen wat je als online marketeer moet kennen en kunnen.”
Aan het woord is Jurian, marketingconsultant bij Quattro en verantwoordelijk voor de rebranding van Quadraat Gebouwbeheer. Wat begon als de eerste opdracht bij zijn nieuwe opdrachtgever, groeide uit tot een strategisch en creatief traject waarin hij van begin tot eind het voortouw mocht nemen.
Quadraat Gebouwbeheer wilde zich los positioneren van moederbedrijf Quadraat Projectmanagement. Bij het ontwikkelen van de nieuwe visuele identiteit stond één vraag centraal: hoe laat je zien dat je een eigen koers vaart, maar wel verbonden blijft met je oorsprong? Het antwoord lag in slimme keuzes. De nieuwe huisstijl gebruikt dezelfde kleurenthema’s als Quadraat Projectmanagement en het logo bevat herkenbare elementen, zoals de kenmerkende strepen. Zo werd het nieuwe merk herkenbaar én vernieuwend tegelijk.
“Het vetste? Als junior meteen zo’n grote opdracht trekken. Ik heb enorm veel geleerd over contentopbouw, SEO en het vooruitdenken in detail. Welke tekst komt waar? Wat wil je vertellen per pagina?”
Jurian werkte met de AIDA-methodiek om websitebezoekers stap voor stap mee te nemen. De inhoudelijke input werd door het team aangeleverd, waarna Jurian dit vertaalde in pakkende websiteteksten. Een belangrijk inzicht? Een goed websiteontwerp werkt pas echt als je vooraf weet waar je welke content wilt plaatsen.
Begin december was de website klaar, maar de officiële lancering vond bewust plaats in de tweede week van januari. Zo werd voorkomen dat het project zou wegvallen in de drukte rond de feestdagen. En bovendien: wat is er symbolischer dan een nieuw logo in het nieuwe jaar?
Quattro Business Services ondersteunt organisaties bij rebrandingtrajecten met een mix van strategie, creatie en uitvoering. Voor Quadraat Gebouwbeheer betekende dat: een scherp positioneringsplan, sterke contentstrategie en doordachte implementatie. Van positionering tot lancering, volledig ontzorgd.
Quattro vraagt goed de doelstellingen uit die we op het oog hebben en komt binnen deze kaders met creatieve oplossingen.
Quattro verraste ons met de ontzorging voor dit evenement: organisatie, communicatie, marketing en branding, alles in één! Dit leidde tot een mooi resultaat.
Market Place begon als een wild idee om bedrijven in Afrika en Europa/Amerika aan elkaar te koppelen. Marije wist dit om te zetten in een prachtig platform wat de handel met Afrika stimuleert.
Dankzij data-analyse konden processen efficiënter worden ingericht. Het resultaat? Meer tevreden medewerkers en betere zorg!
Met een vernieuwde huisstijl en website is Kubiek krachtig gepositioneerd.
Quattro verzorgt onze branding, marketing en communicatie. Daardoor kunnen wij ons richten op onze core business.